Monday, November 30, 2009

راه حل؟

اكثر وقت ها زبانم خوب كار نمي كند. مخصوصا وقتي از چيزي خوشحال مي شوم كه انتظارش را نداشته ام. مثلا امروز وقتي همكارم كه از كانادا برگشته هديه هايي را كه تنها براي من آورده بود يواشكي به دستم داد، كلي غافلگير شدم. هديه ها را طوري كه توجه كسي جلب نشود در آوردم و از او كه كنار دستم نشسته بود كلي تشكر كردم. ولي باز آخر كار فكر كردم نتوانسته ام آن جور كه دوست داشته ام و به نظرم مناسب بوده است تشكر كنم. معمولا اين اتفاق زياد مي افتد. فكر مي كنم بايد مثلا فلان جمله را مي گفتم تا بيشتر خوشحالش كنم و او بفهمد كه چقدر سورپريزم كرده است، يا چقدر از خوش سليقگي اش شگفت زده ام و اينكه هديه هايي كه برايم گرفته چيزهايي است كه واقعا دوست دارم. معمولا دلم مي خواهد فرصت ديگري پيدا كنم و آن چيزها را به شكلي به او بگويم ولي گاهي اين فرصت ديگر از دست رفته است. البته اين احساس معمولا پايدار نمي ماند و دير يا زود متوجه مي شوم زيادي سخت گرفته ام.
راستش حدس مي زنم كه بايد براي اين نارضايتي و عذاب وجدان - كه تنها به زبانم هم مربوط نمي شود – چاره اي پيدا كنم.

7 comments:

nazanin said...

مریم جان
منم دچار این بی زبانی می شم اکثر اوقات
وقتی از احساسی سرشاری زبان معمولا ناتوان است

Diis.ignotis said...

منم این احساس رو همیشه دارم و حتی خیلی بدتر از اینی که شما نوشتید یه جورایی دائما خودم رو بدهکار می‌دونم به همه. کاش می‌شدجواب همه‌ی محبت‌ها رو فقد با لبخند داد و لازم نبود حرفی زد.

Unknown said...

به نظرم در این لحظه می تونستید یه دونه ماچش کنید، البته خانوم بود دیگه؟
اگه کسی با ماچ و بغل آروم نشه و جوابشو نگیره دیگه احتمالن غیر از خوشحال کردن ِاونی که به ش هدیه داده یا کاری براش کرده، چیزای دیگه ای تو ذهنش بوده و توقع دیگه ای داشته.
مثلن من یه دوست/فامیلی رو میشناسم که دقیقن برای هر کارش یه توقع پُشتش هست و رسمن هم میگه عبدل...غرنه که نبودم برات همین جوری فلان کارو کنم. حالا یکی نیست بگه یزید مگه من ازت خواسته بودم.
اوه من خیلی دور شدم. اما هم اون ماچ خوبه به نظرم.
دیس ایگ تو هم هم این طور :))

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
شراب تلخ said...

من هم این مشکل دارم یا انقدر تشکر می کنم و ممنون و مرسی می گم که طرف مقابل خسته میشه . یا یه کلمه میگم و طرف مقابل فکر میکنه من از هدیه خوشم نیومده . کلا تو این شرایط وقتی نمی دونی چی بگی از هدیه گرفتن پشیمون میشی.

علی فتح‌اللهی said...

فکر کنم این پست رو بخونه کافی باشه

Mehdi said...

موافقم.